Co to jest Demurrage, czym jest magazyn, jakie są różnice między nimi?

admin

Administrator
Członek Załogi
Dołączył
Styczeń 25, 2022
Posty
161
Punkty
16
Demurrage to nazwa nadana dodatkowej opłacie, którą należy uiścić w przypadku przekroczenia czasu podanego firmie importującej na przemieszczenie towarów na statek w kontenerach dostarczonych przez firmę spedycyjną. W tym sensie koszt przestoju, który firma importująca jest zobowiązana zapłacić, różni się w zależności od czynników, takich jak objętość zajmowanego kontenera, w którym umieszczone są towary, oraz całkowity upływający czas.

W przypadku przekroczenia bezpłatnego terminu dostawy kontenerów, firma importująca musi obliczyć postój na podstawie ilości przekroczonych dni i uiścić tę opłatę firmie spedycyjnej.

Przestój występuje w przypadku wysyłki drogą morską. W przypadku transportu towarów statkiem kupujący i sprzedający ustalają, ile dni spędzą w magazynie portowym, w którym towary zostaną umieszczone. Po zawarciu umowy składowanie produktu zostaje zakończone w porcie.

W związku z tym, zgodnie z umową firm zajmujących się międzynarodowym transportem morskim, kupujący i sprzedający powinni ustalić między sobą okres przechowywania. W ten sposób określany jest dzień, w którym ładunek zatrzyma się w porcie. Jeśli jednak w umowie nie określono okresu między kupującym a sprzedającym, nieuniknione jest, że spotkają go dwie różne sytuacje. Sytuacje te są oznaczone w następujący sposób;

  • Produkty, które w pierwszej kolejności powinny znajdować się w magazynie portowym, są przechowywane w magazynie zgodnie z regulaminem portowym. Biorąc pod uwagę ten zakres, obowiązują tylko własne reguły przechowywania portu.
  • W tych ostatnich przypadkach przyjmuje się, że w porcie nie ma zasad przechowywania ładunków. Na tym etapie o tym, jak długo produkty, które mają być składowane, mogą przebywać w porcie, decyduje międzynarodowa tradycja handlowa. Zawartość i rodzaj produktu jest najważniejszym czynnikiem ocenianym przy określaniu czasu trwania.

Jeżeli dla produktów przeznaczonych do składowania w portach nie określono okresu oczekiwania, mogą one przebywać w porcie przez 7 dni od dnia dostawy. Starya to przewidywany czas załadunku i rozładunku towarów objętych tureckim kodeksem handlowym w portach. W przypadku przekroczenia czasu podanego na podstawie Starego lub załadunku nie dokonanego w wyznaczonym terminie, istnieje warunek, że za każdy dzień opóźnienia statek może czekać w porcie o jeden dodatkowy dzień.

Jeśli statek nie ładuje się w wyznaczonym mu okresie, nazywa się to przerzutką. Jednak statek musi uiścić dodatkową opłatę za zakwaterowanie za każdy dodatkowy dzień pobytu w porcie. Koszt opóźnienia wynikający z tego okresu oczekiwania statku nazywany jest opłatą demurrage.

Różnice między przestojem a magazynowaniem?​


Pytanie, co oznacza przechowywanie, jest mylące, jeśli chodzi o postój. Magazyn to natomiast opłata, którą firma importer musi uiścić podczas procedur celnych w normalnych warunkach, zamiast dodatkowych kosztów wynikających z faktu, że ustalona umowa, taka jak opłata postojowa, nie zostanie zrealizowana w określonym czas.

Koszty magazynowania są płacone bezpośrednio operatorowi portu, a nie firmie żeglugowej. Wszystkie koszty magazynowania kontenerów, które są fakturowane na firmę importera, są traktowane jako koszty magazynowania. W okresie rozładunku importowanego kontenera firma importująca ma obowiązek uiszczenia opłaty magazynowej na rzecz operatora portu.

Co to jest opłata postojowa?​


Jeśli chodzi o transport morski, wszystkie statki zawijające do portu mają prawo przebywać bez żadnych kosztów dla firmy przewozowej. To, że kontenery, które mają być wysłane do portu, są rozładowane lub są na etapie rozładunku, nie wpływa na liczbę dni, przez które statek może czekać w porcie na tym etapie. Ten okres czasu, w którym statki mogą czekać na puste kontenery bez ponoszenia jakichkolwiek opłat przez przewoźnika, nazywa się „czasem wolnym”.

W tym okresie firmy importujące muszą stosować różne praktyki. W pierwszej kolejności firma importująca powinna odprawić towary w kontenerach wyładowanych ze statku, a następnie dostarczyć puste kontenery do składu celnego. Jeżeli jednak nie ma możliwości odprawy celnej produktów w tym czasie, towar znajdujący się w kontenerach należy skierować do składu celnego.

Po zakończeniu wysyłki tych produktów firma spedycyjna musi dostarczyć puste kontenery do wcześniej określonego składu celnego. Jeżeli upłynął termin dostawy pustych kontenerów do firmy importera, a kontenery nie zostały jeszcze dostarczone, opłata za opóźnienie, czyli opłata postojowa, będzie naliczana do dnia ich dostarczenia.

Różnica w logistyce Oden w stosunku do Ciebie​


Oden Logistics, który realizuje wszystkie Twoje transakcje z portu do portu w komforcie jednego adresata dzięki usługom, które świadczy w transporcie morskim, ułatwia Ci życie dzięki międzynarodowym usługom kontenerowym dzięki szerokiej sieci agencyjnej.

Jeśli chodzi o transport morski, firma, która zna szczegóły i zasady działania branży i działa zgodnie z tą dominacją, niesie ze sobą wiele korzyści dla handlowców. Oden Logistics jest zawsze z Tobą, rozumiejąc jakość usług, których szukasz oraz infrastrukturę, w której możesz znaleźć racjonalne rozwiązania swoich problemów.
 
Do góry